Anmeldelser - 'Colour of a Moment'

Om CD'en -
Berlingske Tidende 1996

"På guitaristen/komponisten Morten Kargaards CD, "Colour of a moment" er kapelmesteren selv og den fine trompetist/flygelhornspiller Flemming Agerskov vigtigste solister. Og hvis referencerne her kunne være f.eks Pat Metheny og den pre elektriske Miles Davis, så forstår den fine pianist Makoki Hirabayashi, bassisten Hans Andersson og trommeslageren Anders Mogensen at leve op til de to anførere. Stilsikker og bevidst musik uden falbelader."

Bagest:
Makiko Hirabayashi,
Anders Mogensen
&  Morten Kargaard
Forrest: Hans Andersson &
Flemming Agerskov

 

Om CD'en - Jazz Special 1996

"Den seks år gamle gruppe har rent musikalsk forandret sig. Den er blevet mere akustisk orienteret. Jazzkonceptet – de sangbare melodier og improvisation er blevet mere fremtrædende"

 

Politiken 1996

"… vi er overvejende i det akustiske. Måske lidt mere end tidligere, da Makiko Hirabayashi nu prioterer klaveret over de elektroniske keyboards. Den efterhånden velkendte nordiske tone blandes op med det tildels underforståede latin underlag i 'The Hollow Clown', den nonchalant rullende 'Boston Blues' i tredelt takt og den kønne, indtagende ballade som er cd’ens titel. Og ikke mindst her giver kapelmesterens og Hans Andersons bas musikken en smuk afklaret karakter med et spil, der nok er svalt og tilbageholdt, men som aldrig tangerer det anæmiske.

Ringkøbing Amts Dagblad - liveanmeldelse 1996

"Gruppen spillede en delikat blanding af elektriske og akustiske instrumenter, og det var ikke mindst en udsøgt fornøjelse at lytte til kapelmester Kargaards åbne og luftige kompositioner. Disse bød på spændende melodiske forløb ofte ført an af trompet, guitar og keyboards i forening.
Det var kendetegnende for den tæt sammenspillede gruppes musik, at disse originale temaer derudover fungerede som affyringsrampe for en række lige så originale improvisationer. Her var det tydeligt, at pianisten Makiko Hirabayashi nød at spille på Rådhushallens fine flygel, som hun viste det i den alt andet end regelrette ’Boston Blues’."

"Trompetisten Flemming Agerskov havde også en fremtrædende rolle som en ekspressiv soloist. Bassisten Hans Andersson og trommeslageren Anders Mogensen var som de øvrige medlemmer ikke blot fremragende instrumentalister, men også lydhøre ankermænd i det tætte sammenspil. Det var glædeligt at Musik og Ungdom havde fået engageret disse fornemme repræsentanter for den nye jazz-generation, som et ungt publikum tog til sig med begejstring."

...